top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

Op schoonheid staat (g)een leeftijd?

Op ware schoonheid staat geen leeftijd. Klopt, althans als we het over schoonheid op gebied van karakter en persoonlijkheid en uitstraling hebben. Als het puur over 'what meets the eye' gaat dan is het wel wat anders. Tot op een bepaald niveau ben ik het er mee eens: Ik voel me zelf nu ook fysiek 'mooier' dan 10 jaar geleden. Maar binnen nog eens 10jaar weet ik niet dat ik dat nog kan zeggen, in alle oprechtheid. Alles gaat toch wat hangen, niet? En zal ik me dan nog 'mooi' voelen? ik weet het niet...

Hoe kom ik op dit onderwerp? Wel het valt me op, sinds ik me heel voorzichtig in beauty bloggers land begeef, dat al die beauty bloggers/youtubers erg 'jong' zijn. En dan bedoel ik heeeeel erg jong. In die mate zelfs dat ik soms DUBBEL zo oud ben blogsters (ik weet dat ik van fronsen rimpels krijg maar die gedachte zet me dus aan het fronsen)

Ikzelf ben nu 33. Heel wat beauty bloggers/youtubers zijn tussen de 15 en de 25. (Er zijn, gelukkig, altijd wel uitzonderingen) Zij vormen een soort van icoon voor hun duizenden, soms tienduizende volgers en zien er prachtig uit in hun video's. Dat kan natuurlijk ook maar moeilijk anders als je zo'n 'jonge', 'rimpelvrije' huid hebt en dan ook nog eens supergoed kunt make-uppen.

Ik was dan ook pretty pleased met het 'power of make up' fenomeen. Je weet wel, de video's waarbij You Tube sterren de helft van hun gezicht opmaken en de andere helft niet, net om aan te tonen dat ze net zoals iedereen perfect 'onperfect' zijn. Hierbij nog eens de link naar het fimpje van Nikkie Tutorials een supersuccesvolle Nederlandse You Tube ster. Leuk, dapper en inspirerend.

Zelf heb ik er ook niet zo veel moeite mee om zonder make up uit de deur te gaan. Het is gewoon 'anders' en als je een lichte huid hebt, beetje verkleuring onder de ogen enz. krijg je al gauw de opmerking 'dat je er toch wel wat moe uitziet'. Nou ja, dat is gewoon de puur-natuur-versie van mij vrees ik.

Ik geef ondertussen reeds enkele jaren beauty workshops bij dames thuis en het is meermaals voorgevallen dat een gaste haar make up niet wou afnemen. Je vriendinnen moesten je zo toch maar 'ns zien zonder dat zwarte lijntje onder je ogen. For real? Dat gaat wel heel erg ver en begrijp ik zelf ook niet zo goed. Anderzijds, iedereen heeft zen eigen onzekerheden en gaat daar op zijn manier mee om. Who are we to judge?

Ik werd de voorbije weken niet alleen geconfronteerd met mijn eerste grijze haren, maar ook met dokters die toch duidelijk een fronsrimpel konden waarnemen die ze Botoxgewijs wilden behandelen. Ouder worden, niet simpel. En dan begeef ik me dus ook nog eens op het gladde ijs van de digitale beauty wereld tussen al die jonge rimpel- en pigmentvlekloze deernes.

Is schoonheid vergankelijk? Nee dat denk ik niet. Je moet er gewoon mee leren omgaan. En net dat wil ik graag aantonen aan dames. Die lelijke vlekken in je hals? Er bestaan echt wel wondermiddeltjes die dat perfect camoufleren. Die dunner wordende haren? Ook daar zijn oplossingen voor. Enzoverder! Betekent dit dat je schoonheid moet 'faken' met dikke lagen make-up of valse haren? Nee hoor, maar als je je ergens onzeker over voelt wat betreft je uiterlijk, dan is het heus geen schande om wat hulpmiddeltjes in te schakelen. Althans dat is mijn visie daarover.

Oh ja en nog een tip: 'smile'. Mensen zullen afgeleid zijn door je glimlach en uitstraling en nobody will notice the wrinkles! Bovendien tellen lachrimpels niet mee in deze! Want die zijn altijd mooi!

Ik deel even een no make up foto van een half jaar geleden. De eerlijkheid gebied mij om toe te geven dat ik permanente make up heb aan ogen en wenkbrauwen en op de foto ook extensions. Binnenkort nog duidelijkere close ups inclusief pigmentvlekken en al. We're all beauties in our own way!

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
RSS Feed
bottom of page