top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

Let it go, let it goooooo

Vandaag gaf ik voor het eerste een workshop hairstyling voor mama's en hun dochtertjes. Zelf ben ik gek op leuke kinderkapsels met strikken, linten, vlechten, enz. En aangezien mama's mij de laatste tijd meer en meer begonnen te vragen om dit zelf ook te leren besloot ik mijn juf-brilletje op te zetten en een cursusje te schrijven/organiseren.

Alles liep zoals voorzien totdat.... er tranen aan te pas kwamen. Dat had ik eerlijk gezegd niet zien aankomen. Maar of het nu gaat om kleine meisjes of bruidjes in spé, allemaal willen ze er 'mooi' uitzien. En met een mama (of papa) die zwoegt op een visgraatvlecht die dochterlief ergens in een boekje heeft zien staan is de slaagkans relatief 'klein' op het perfecte kapsel. Vandaar dus de tranen. Want vriendinnetje x haar haren waren toch mooier, en die mama kan het toch beter enz.

Net daarom geef ik deze cursussen. Om de mama's te begeleiden en te tonen dat een Minie Mouse strik eigenlijk poepsimpel is en dat ook zij een opsteekkapsel à la Elsa van Frozen kunnen realiseren.

Ik grijp in waar nodig als ik merk dat het de mama's niet lukt. Ik probeer elk meisje dat gevoel te geven dat ze er prachtig uitziet. Net zoals ik dat ook bij al mijn bruidjes wil.

Elk meisje, jong of oud moet in de spiegel kunnen kijken vol trots. Onzekerheid brengt je nergens. En ik zie liever tranen van blijdschap dan tranen van verdriet. En dat allemaal om een Elsa-vlecht. It's not worth it. Let it go, let it gooooo! ;-)

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
RSS Feed
bottom of page