top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

Voor mij een geurcocktail aub!

Deze zomer gaan we voor geurcocktails met Jafra Blends

Als je in de parfumerie geurtjes staat te testen dan ben je al snel ‘verward’ door die walm van fris, zoet, bloemig, fruitig die je omringt. Advies vragen aan een verkoopster is ook niet altijd een goed idee. Vaak gaat zij je exact dat parfum aanprijzen dat net boven je budget ligt en waar zij een flink procentje commissie op vangt. Bovendien kopen we massaal dezelfde ‘bekende’ geurtjes en verliezen we onze persoonlijkheid op die manier in massacommercie.

Ik heb me altijd wel aangesproken gevoeld tot die exclusieve shops waar je je eigen parfum kan laten samenstellen. Beetje Parisiènne–achtig vind ik dat. Nooit durven binnenstappen uit angst voor de prijs. Misschien is dit dé oplossing:

Jafra Cosmetics, een Amerikaans cosmeticamerk, komt namelijk met een nieuw concept op de markt genaamd ‘Jafra Blends’. Het gaat om drie afzonderlijke geurtjes die je allen met elkaar kan vermengen tot jouw ideale geurcocktail.

De geurtjes zijn verrijkt met etherische oliën en daarvan wordt beweerd dat ze het psychische welbevinden bevorderen.

Hoe moet je dit product gebruiken?

Spray + blend + create (opsprayen, combineren en creëren)

Hierbij de ingrediënten en kenmerken van elk geurtje afzonderlijk:

Nr.1 Viooljes en granaatappel: zoet, juicy & zwoel

Nr.2 Zeezout en rozenblaadjes: levendig & fris

Nr.3 Braambessen, jenever, Magnolia: spicy & bloemig

Toen ik in eerste instantie aan de geurtjes afzonderlijk rook had ik onmiddellijk een favoriet, namelijk de violet, pomegrate. Ik had dan ook de neiging om gewoon dat geurtje op te sprayen en klaar. Maar dat is niet de bedoeling van deze blends. De naam zegt het zelf: ‘blend’. Dus toch maar eens geurtjes in combinatie gaan gebruiken dan. Beetje verwarrend vind ik het want ik weet niet goed wat met wat te mengen en hoeveel je van elk flesje dan moet spuiten enz. Gelukkig ontdek ik dat werkelijk alles mogelijk is met deze blends. Jij bepaalt zelf welke combinaties je maakt, of je van het ene meer spuit dan van het andere enz. Ongelooflijk maar waar: het blijft goed ruiken. Dan weer fris, dan weer fruitig, al naargelang jouw wensen.

Ook super als mensen je aanspreken en vragen welk geurtje je draagt. Dan kan je in alle eerlijkheid zeggen dat het een persoonlijke blend is. How cool is that?

Hierbij nog enkele tips:

  • Geurtjes blijven het langste hangen op een warme huid. Ideale plaatsen om te sprayen zijn de binnenkant van je pols, je hals of borst, maar ook rond de navel en in de knieholte bijvoorbeeld.

  • Spray nooit rechtstreeks op je haren, maar bijvoorbeeld op je haarborstel als je wilt dat je haren ook ondergedompeld worden in de blend.

Dit is een Eau de toilette, dat betekent dat er 5-10% geurstoffen inzitten en dat je er dus meer van mag aanbrengen dan wanneer je een draagt, waar 20-40% aan geurstoffen in zit.

De blends zitten in eenvoudige flesjes van 30ml en kosten 25 euro per stuk.

Er hoort ook een leuke Youtube video bij de lancering van de blends

Ik ga deze zomer voor een ‘geurcocktail’ met deze Jafra blends, cheers!

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
RSS Feed
bottom of page