top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

Ik ben een stresskip

Ik ren van hot naar her en lijk niets gedaan te krijgen.

Ik zie overal vuile was liggen in combinatie met strijk. Mijn telefoon staat niet stil. Al die onbeantwoorde mails. Mijn kiddo moet vanalles en nog wat mee naar school nemen voor het thema van de week. Hij moet ook dringend sandalen hebben. En een afspraak bij de podoloog. Ik moet mijn rekeningen en boekhouding bijwerken. Dringend. Ik zou ook dringend eens terug moeten gaan lopen. Ik moet een cursusje schrijven tegen zondag, mijn voeten hebben een pedicure nodig, ....

Kan je geloven dat ik snachts wakker lig? Mijn hoofd slaat tilt van al die gedachten, must-do's en lijstjes. Het lijken soms echt letterlijk honderden stemmetjes die tegelijk dingen schreeuwen tegen elkaar. Alsof de hardste schreeuwer zijn gelijk gaat krijgen. Zo gaat het er aan toe in mijn hoofd! Ja, ik ben een stresskip

Ik kan mezelf en helaas ook de mensen in mijn omgeving letterlijk 'gek' maken met mijn hersenspinsel. Het houdt gewoon niet op. Nooit. Want als er al eens een rustig momentje is, zoals vorige week toen ik een dagje in de sauna vertoefde, dan wordt het eigenlijk feitelijk nog 'erger'. Want dan heb ik de tijd om echt na te denken over wat moet gebeuren, wat beter zou gebeuren, wat ik wil zien gebeuren enz.

Ik ben jaloers op mensen die zich goed kunnen 'ontspannen'. Ik kan dat namelijk niet. Als ik me laat masseren dan span ik mijn lichaam op waardoor de massage meer pijn dan deugd doet. Ik ben nooit écht rustig.

Ik heb ooit eens joga gevolgd, maar dat was geen succes. Toen de instructrice zei dat we onze ogen moesten sluiten en ons inbeelden dat we een boom waren wist ik dat ik nooit een joga junkie zou worden. Toch niet dat soort joga. Terwijl alle dames rond mij transformeerden in 'bomen' zat ik iedereen aan te kijken en te bedenken wat ik thuis nog dringend allemaal moest doen. In de pauze ben ik weggeglipt.

Ook heb ik ooit eens ademhalingsoefeningen gedaan om 'rustiger' te worden. Tsja... dat werkt wel, op het ogenblik dat je dat leert. Maar als ik in overdrive ga of stress voel dan lukt het mij niet om langs mijn neus te ademen en enkel op mijn ademhaling te focussen hoor.

Nee, ik ben een stresskip. Altijd al geweest. Gotta deal with it I guess?

Organiseren en relativeren. Dat probeer ik. Want dat schept rust. Maar het 'wondermiddel' voor stresskiekens zoals ikzelf? dat ben ik nog niet tegengekomen. Tips? ideeën? Shoot! Ik sta open voor alles (als ik daarvan rustiger kan worden althans!)

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
RSS Feed
bottom of page