top of page

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

30 days braiding challenge

Een tweetal jaren geleden vroeg een klantje (toen een bruid in spé) mij een vlechtenkapsel. Ze had er een fotootje van bij. Toen ik de foto zag hoorde ik het even in Keulen donderen.

Het was een zeer ingewikkeld uitziend kapsel waarvan ik totaal niet wist hoe daaraan te beginnen.

Ikke dus YouTube afschuimen... Daar ontdekte ik ontelbare 'tutorials' van voornamelijk Amerikaanse dames die haarfijn wisten uit te leggen wat het verschil is tussen French & Dutch braiding, vlechten met 5 strengen, met linten enz.

Sindsdien heb ik de microbe wel zo wat te pakken. Ik vind opsteekkapsels en vlechten heerlijk! Beetje vreemde hobby misschien maar ja, ieder zen ding hé. En nu ben ik dus aan een 'challenge' begonnen. De 30 days braiding challenge, waarbij ik 30 dagen lang elke dag een nieuwe vlechttechniek moet uittesten en posten op Instagram. Super, want je leert tal van technieken en maakt deel uit van een community van vlechtende vrouwen, voornamelijk mama's, uit de hele wereld. De meesten hebben het voordeel een welwillend dochtertje bij zich te hebben die maar wat graag model zit voor vlecht 123.

Ik heb een zoontje. Met korte haren. Dus ja....​​

Gelukkig heb ik Olivia (mijn model, die je hier op de foto kan zien) Olivia is heel erg lelijk gemaquilleerd, maar dat is het resultaat van een facepainting sessie. Bovendien heeft Olivia afschuwelijke gele haren. By the way, de naam Olivia werd gekozen door mijn 4jaar oude zoon die verslingerd is aan ROX (waarin maar 1 vrouw te zien is en die noemt dus​ Olivia) Anyways, voor mij is Olivia een ideaal vlechtmodel. Ze zit stil, ze zwijgt en ze heeft lange haren.

Hierbij mijn vlechtcreaties na enkele dagen braiding challenge. Oh ja en ook een foto van Prinses Holly, mijn andere model, onder handen genomen door Owen, die maar wat graag mee vlecht en frutselt. Less is more is niet bepaald zijn gezegde, aan de acessoires te zien....

  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
RSS Feed
bottom of page